19 juni, söndag.



Idag blev det återigen en tur till Röbäck för en löprunda. Idag cyklade jag till och från spåret vilket gav en mils cykling. Det var en tung runda idag. Det som skulle bli ca 5 km blev just så pass 3 km med sega ben och besvärlig benhinna. Borde absolut börja följa något slags träningsupplägg för att springa 2.1 mil och börja med det superförsiktigt.

Ha en trävlig kväll!

14 juni, tisdag.



Tog mig en snabb och lite längre runda än jag tagit mig runt på länge. Det bar av till röbäck återigen och den här gången dog jag mig runt 5.3 km. Flåsande och tunga ben, men det är kanske inte så konstigt eftersom det faktiskt är tungt att springa i väldigt mjukt underlag när man inte heller sprungit på länge.

Ha en trvlig kväll.

8 juni, onsdag.





Jag och Helena drog oss in från solen och stekhettan till en minst lika varm träningslokal och körde 40 min Indoor Walking. Enormt svettigt och pulshöjande, verkligen inget jag trott innan jag testade. På sätt och vis känns det som att löpa, vilket jag tycker känns bra och roligt. Nu har vi bara IKSU-korten till den sista juni så det gäller att träna medan de är kvar. Men vem vill vara inne när man kan träna ute?

Hej svejs!

7 juni, tisdag.



Åkte ut till Röbäck och testade elljusspåren där ute. Mycket bättre dämpning än på Gammlia, något jag tror är nödvändigt för mina benhinnor. Känns fortfarande tung och rätt ovant att springa. Sen tror jag att jag spänner mig för att jag är nervös att känna av benen. Vill så hemskt gärna kunna springa obehindrat igen!

Ha en trevlig dag!

Göteborgsvarvet 2012


Fick ett il, blev påverkad av grupptrycket, hade tillfällig sinnesrubbning.. Något hände och jag anmälde mig till göteborgsvarvet nästa vår. Känns tveksamt för tillfället att jag komer kunna springa det, men ifall det inte går att springa kan jag gå och får ändå en anledning att åka till göteborg under våren. Kan inte bli annat än roligt, speciellt när både mamma och Lisa ska delta i varvet.

Ha en härlig dag!

2 juni, tosdag.



Helena kom förbi och vi gick ut på en promenad, inte ur träningssyfte, men för mental uppladning och avkoppling. Fantastiskt trevligt och rofyllt att vandra omkring i sommargrönskan. Helt plötsligt hade vi avverkat närmar 7 km i alla fall och kände oss nöjda med kvällen.

Tjingeling!

2 juni, torsdag.



Efter att ha legat och läst/sovit hela förmiddagen så hankade jag mig ut på en löprunda i Gammliaspåret. Benen kändes tunga och det märks att jag inte har sprungit på ett tag. De löparmusklerna jag hade under hösten har tynat bort. Dessutom måste jag vara superförsiktig med benhinnorna nu. Det känns direkt när jag överanstränger dem.
Hur som helst tog jag mig runt 3.2 km på ca 40 min ikklusive promenad 1 km till och från spåret.

Ha en härlig dag!

RSS 2.0