Ledighetsbakslaget.

Så här lagom till jul och nyår drog jag på mig en härlig förkylning som jag lyckats hålla borta under hösten. Jag tror helt enkelt den inte brutit ut för att jag inte har haft tid att låta den komma fram tidigare. Det brukar ofta vara så att jag blir sjuk när jag har tid att vila och är ledig. Därför har det blivit sparsamt med träning under julhelgen och kommer nog inte heller bli mycket innan nyår. Det känns jobbigt att bli bakbunden i träningen när den faktiskt börjar rulla på och istället ta ett steg tillbaka. Nu gör en veckas utebliven träning inga drastiska förändringar men ändå känns det illa att inte kunnat träna som vanligt. Tänk att man kan bli beroende av träning, helt fantastiskt om man tänker efter!


Men jag tog mig ut på en promenad idag eftersom jag höll på att bli tokig av att inte vara ute och röra på mig. En halvtimme i kylan kändes lagom och nu längtar jag tills jag kan börja springa bort energi från alla prinskorvar och julskinka som har hamnat i magen.

Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0