Milen mitt i natten!




Det här är vad jag åstakom här på kvällskvisten. Eller kanske det är mer rätt att säga natten. Om man tar sig tid att kolla lite närmare på bilden ser man att jag tog mig en mil 61 minuter. Nu började det närma sig något, dvs. mitt slutgiltiga mål att fixa milen under en timme! Det här distanspasset var indelat i tre "löpdelar" vardera 20 min. Däremellan kom 3 min rask gång och slutligen nedvarvning och strechning.

Alltså:
- 2 min uppvärming
- 20 min jogg
- 3 min rask gång
- 20 min jogg
- 3 min rassk gång
- 20 min jogg
- 5 min nedvarvning.

Från början hade jag bara tänkt springa en kort distans på 5 km, men det kändes så bra att jag passade på och springa distanspasset nu ikväll. Dock kan jag återigen inte gå på högerbenet såhär efteråt. Eftersom man inte har speciellt mycket muskler utan mest senor i området som gör ont antar jag att det är en sena som är trasslig. Nästa projekt blir att kolla upp problemet.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0