Det rullar och går.

Ja, jag kan inte säga annat än att jag gör vad jag kan för att hålla igång och förbättra kondition och koordinationen på alla tänkbara sätt utan att faktiskt löpa. Benet har alltså inte velat bli ett dugg bättre så tills vidare hoppar jag upp på spinningcykeln titt som tätt, dansar både afro och zumba (något som jag inte alls trodde jag skulle vilja genomföra mer än en gång), sträcker ut musklerna på bodybalance och pumpar upp dem igen på bodypump. Som ni ser är jag en flitig grupptränings-människa. Det är bara när det kommer till löpning som jag helst tränar själv, annars trivs jag bra i stora taggade grupper som är motiverade att träna och peppa varandra.

Här om dagen när jag skulle ta mig till pappa från mamma blev jag rysligt sugen på att löpa. Sagt och gjort tog jag några löpsteg i converse, vinterjacka, mössa och halsduk. Förutom klädseln och det protesterande benet kändes det underbart härligt. Jag vill ut och springa till tusen, men så är det väl med det mesta man inte kan eller får göra. Det vill man helst av allt göra!

För en vecka sen tog jag kontakt med Vårdcentralen och bad om en remiss till Sportsmed. Nu väntar jag bara på en kallekse från själva vårdcentralen för att sedan kunna få en remiss vidare, eller åtminstone försöka snacka mig till en remiss. Det vore guld värt att få det här nedrans benet undersökt av någon som kan.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0