25 maj, onsdag.



Idag testade jag en ny form utav gruppträning. Indoor Walking. Något jag trodde skulle vara långtråkigt, rätt töntigt och inte speciellt ansträngande. Tji fick jag - ett superjobbigt pass där svetten rann till medryckande musik och en känsla av att vara ute på en löprunda. Man kan jämföra upplägget med ett spinningpass där de olika låtarna följer olika intensitetsnivåer och man får föreställa sig att man är på väg upp för en backe och liknande. Under passet använder man olika handpositioner för att komma åt fler delar av kroppen och höja pulsen. Visst kan det kännas fånigt att stå inne på en trampmaskin (som för övrigt kallas walker) när man egentligen skulle kunna knyta på sig skorna och gå ut på riktigt. Men för mig som inte kan springa utan att få problem med mina behinnor kändes det här som en suverän ersättare till löpningen. Mer av detta ska det bli, tro det eller ej!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0